3.5.16 417 - Stroški sejmov, reklame in reprezentance
Krisinka Vuković ; Sonja Kermat ; Urška Juršev
Konto 417 je konto stroškov, na katerega v breme konta knjižimo stroške sejmov, reklame in reprezentance v času njihovega nastanka. Podlaga za evidentiranje stroškov sejmov, reklame in reprezentance so prejeti računi, pogodbe ali druge ustrezne knjigovodske listine. Ker so stroški sejmov in reklame običajno zelo neenakomerno razporejeni skozi poslovno leto, jih pogosto razmejujemo; vnaprej vračunamo ali kratkoročno razmejimo, da je obdobni rezultat poslovanja (mesečni, trimesečni) čimbolj realen in ne izkazuje velikih izgub ali dobičkov zaradi obdobno velikih stroškov (reklamnih akcij, sejmov in podobno). Stroški reprezentance so stroški storitev, ki nastajajo v razmerjih s poslovnimi partnerji. Kot take knjižimo stroške materiala, nabavljenega za reprezentanco (poslovna darila), predvsem pa storitve za ta namen. Posebnost pri stroških reprezentance določa tudi zakon o davku na dodano vrednost, ki pri tovrstnih stroških podjetjem ne daje pravice do odbitka vstopnega davka na dodano vrednost. Iz tega razloga na konto stroška knjižimo bruto znesek prejetega računa. Stroški reprezentance so takšna vrsta stroškov, ki jih Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb priznava le do višine določenega dela v poslovni bilanci izkazanih stroškov. Zato stroške reprezentance evidentiramo na ločenem analitičnem kontu. V breme konta knjižimo povečanja (nastanek stroškov) in v dobro konta zmanjšanje (prenos stroškov med zaloge oziroma odhodke).
Opomba:
Pri primerih knjiženja napitnin smo zaradi praktičnosti prikazali še knjižbe za gostinca, ki prejme napitnine, čeprav te niso na kontu 417.
417
| | | D
| K
|
| Promet
| | Povečanja, (Zmanjšanja)
| |
| Zaključek
| | 490
| 417
|
| | | | |
| Stroški sejmov | | | |
417
| | | D
| K
|
| Podjetje prejme račun za najem sejemskega prostora.
| | | 220
|
| - stroški sejmov
| | 417
| |
| - odbitni DDV
| | 160
| |
| | | | |
417
| | | D
| K
|
| Podjetje prejme račun za udeležbo na sejmu v Nemčiji, obveznost do tujega dobavitelja
| | | 221
|
| - stroški sejmov
| | 417
| |
| - samoobdavčitev – obračun in odbitek DDV
| | 160
| 260
|
| | | | |
417
| | | | |
| Podjetje prejme račun za udeležbo na sejmu, kjer je razdeljevalo svoje proizvode v reklamne namene
| | | |
| - prejem računa za sejemski prostor – obveznost do dobavitelja
| | | 220
|
| - odbitni DDV
| | 160
| |
| - stroški sejmov
| | 417
| |
| - zmanjšanje zalog lastnih proizvodov razdeljenih v reklamne namene v času sejma
| | | 660
|
| - vrednost proizvodov razdeljenih v reklamne namene v času sejma
| | 700 (S)
| |
| | | | |
| Stroški reklame | | | |
417
| | | D
| K
|
| Podjetje prejme račun za reklamni oglas v časopisu, obveznost do dobavitelja
| | | 220
|
| - stroški reklame
| | 417
| |
| - odbitni DDV
| | 160
| |
| | | | |
417
| | | D
| K
|
| Podjetje prejme račun za reklamni oglas na TV, obveznost do dobavitelja
| | | 220
|
| - stroški reklame
| | 417
| |
| - odbitni DDV
| | 160
| |
| | | | |
417
| | | D
| K
|
| Podjetje prejme račun za pripravo reklamne akcije, ki bo trajala 3 mesece, obveznost do dobavitelja
| | | 220
|
| - kratkoročno odloženi stroški
| | 190
| |
| - odbitni DDV
| | 160
| |