Danes je 28.12.2024

Input:

417 - Stroški sejmov, reklame in reprezentance

14.6.2023, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 14 minut

3.5.16 417 - Stroški sejmov, reklame in reprezentance

Krisinka Vuković ; Sonja Kermat ; Urška Juršev

Konto 417 je konto stroškov, na katerega v breme konta knjižimo stroške sejmov, reklame in reprezentance v času njihovega nastanka. Podlaga za evidentiranje stroškov sejmov, reklame in reprezentance so prejeti računi, pogodbe ali druge ustrezne knjigovodske listine. Ker so stroški sejmov in reklame običajno zelo neenakomerno razporejeni skozi poslovno leto, jih pogosto razmejujemo; vnaprej vračunamo ali kratkoročno razmejimo, da je obdobni rezultat poslovanja (mesečni, trimesečni) čimbolj realen in ne izkazuje velikih izgub ali dobičkov zaradi obdobno velikih stroškov (reklamnih akcij, sejmov in podobno). Stroški reprezentance so stroški storitev, ki nastajajo v razmerjih s poslovnimi partnerji. Kot take knjižimo stroške materiala, nabavljenega za reprezentanco (poslovna darila), predvsem pa storitve za ta namen. Posebnost pri stroških reprezentance določa tudi zakon o davku na dodano vrednost, ki pri tovrstnih stroških podjetjem ne daje pravice do odbitka vstopnega davka na dodano vrednost. Iz tega razloga na konto stroška knjižimo bruto znesek prejetega računa. Stroški reprezentance so takšna vrsta stroškov, ki jih Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb priznava le do višine določenega dela v poslovni bilanci izkazanih stroškov. Zato stroške reprezentance evidentiramo na ločenem analitičnem kontu. V breme konta knjižimo povečanja (nastanek stroškov) in v dobro konta zmanjšanje (prenos stroškov med zaloge oziroma odhodke).

Opomba:

Pri primerih knjiženja napitnin smo zaradi praktičnosti prikazali še knjižbe za gostinca, ki prejme napitnine, čeprav te niso na kontu 417.

417       D   K  
  Promet     Povečanja, (Zmanjšanja)    
  Zaključek     490   417  
         
  Stroški sejmov        
417       D   K  
  Podjetje prejme račun za najem sejemskega prostora.       220  
  - stroški sejmov     417    
  - odbitni DDV     160    
         
417       D   K  
  Podjetje prejme račun za udeležbo na sejmu v Nemčiji, obveznost do tujega dobavitelja       221  
  - stroški sejmov     417    
  - samoobdavčitev – obračun in odbitek DDV     160   260  
         
417          
  Podjetje prejme račun za udeležbo na sejmu, kjer je razdeljevalo svoje proizvode v reklamne namene        
  - prejem računa za sejemski prostor – obveznost do dobavitelja       220  
  - odbitni DDV     160    
  - stroški sejmov     417    
  - zmanjšanje zalog lastnih proizvodov razdeljenih v reklamne namene v času sejma       660  
  - vrednost proizvodov razdeljenih v reklamne namene v času sejma     700 (S)    
         
  Stroški reklame        
417       D   K  
  Podjetje prejme račun za reklamni oglas v časopisu, obveznost do dobavitelja       220  
  - stroški reklame     417    
  - odbitni DDV     160    
         
417       D   K  
  Podjetje prejme račun za reklamni oglas na TV, obveznost do dobavitelja       220  
  - stroški reklame     417    
  - odbitni DDV     160    
         
417       D   K  
  Podjetje prejme račun za pripravo reklamne akcije, ki bo trajala 3 mesece, obveznost do dobavitelja       220  
  - kratkoročno odloženi stroški     190    
  - odbitni DDV     160