Danes je 27.12.2024

Input:

Davčne blagajne - kako v praksi?

10.11.2015, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 13 minut

Smo srednje veliko podjetje in imamo le nekaj računov na leto (cca. 5-10), ki so plačani s plačilnimi karticami, torej jih je potrebno davčno potrditi. Bomo lahko uporabljali MINI BLAGAJNO ali je ta namenjena samo malim davčnim zavezancem? 

Seveda jo boste lahko.

Ali bo kmet, ki proda samo 5 teličkov za gotovino na leto tudi moral imeti davčno blagajno ali bo za malo številčne račune kako drugače rešeno?

Na podlagi pooblastila iz ZDDV-1 so s PZDDV predvidene tudi izjeme od obveznosti izdaje računa za namene DDV.

Izjeme od obveznosti izdaje računa so predpisane tudi za davčnega zavezanca iz drugega odstavka 94. člena ZDDV-1 (predstavnik kmečkega gospodinjstva), kadar v okviru OKGD opravlja dobavo kmetijskih in gozdarskih pridelkov in storitev neposredno končnemu potrošniku (npr. neposredna prodaja na domu, prodaja od vrat do vrat, neposredna prodaja na premičnih stojnicah, na tržnicah) ali za lastno rabo v okviru kmečkega gospodinjstva davčnega zavezanca.

Imamo dve poslovni enoti (PE) izven sedeža podjetja. Ko bo prišel kupec v eno od PE in bo plačal s kartico mu bomo morali dati takoj račun. Prodajalec bo poklical na sedež firme, kjer bo sodelavka takoj pripravila račun in v PE ga bodo stranki samo sprintali. Zanima me, kaj se bo štelo za kraj izdaje računa ali sedež kjer ga bodo pripravili ali PE kjer ga bodo stranki sprintali. In katera osebe se bo štela za blagajnika, kateri poslovni prostor bo moral biti na računu? Kako bomo ravnali, ko bo pa kupec v PE plačal avans in ob dobavi izdali račun na sedežu ?

Menim, da se za kraj izdaje računa šteje kraj, kjer je račun sestavljen (pripravljen), iz česar izhaja tudi blagajnik in poslovni prostor. Prav tako menim, da je zadnji primer identičen prvemu (račun sestavljen na sedežu).

Smo podjetje, ki v mesecu izda 30.000 računov, hkrati imamo v podjetju blagajno, ki omogoča, da kupci račune plačajo prejet račun. Računi se izdajo iz različnih računalnikov v oddelku prodaje in plačujejo z gotovino v oddelku blagajna. Ali je potrebno v tem primeru na vse račune dodati ZOI in EOR oznako? Ali se račun pošlje v davčno potrjevanje šele ob plačilu ali takoj ob izdaji takega računa? V primeru, da moramo dodati ZOI in mora biti številčenje, kot je določeno v Pravilniku o davčnih blagajnah in ne bomo potrjevali vsakega računa na FURS, bodo v naših podatkih >>luknje<<. Je to v redu?

Menim, da je potrebno na vse račune, ki so plačani gotovinsko, dodati ZOI in EOR oznako. Račun se pošlje v davčno potrjevanje takoj ob izdaji takega računa. Če ne boste