SODBA SODIŠČA (prvi senat)
z dne 17. julija 2008 (jezik postopka: poljščina)
„Notranji davki – Davki na motorna vozila – Trošarina – Rabljena vozila – Uvoz“
V zadevi C‑426/07,
katere predmet je predlog za sprejetje predhodne odločbe na podlagi člena 234 ES, ki ga je vložilo Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku (Poljska) z odločbo z dne 27. junija 2007, ki je prispela na Sodišče 14. septembra 2007, v postopku
Dariusz Krawczyński
proti
Dyrektor Izby Celnej w Białymstoku,
SODIŠČE (prvi senat),
v sestavi P. Jann, predsednik senata, A. Tizzano, M. Ilešič (poročevalec), E. Levits in J.-J. Kasel, sodniki,
generalna pravobranilka: E. Sharpston,
sodni tajnik: R. Grass,
na podlagi pisnega postopka,
ob upoštevanju stališč, so jih predložili:
- za D. Krawczyńskega W. Kłoskowski, radca prawny,
- za Dyrektor Izby Celnej w Białymstoku W. Dziemiach, radca prawny,
- za poljsko vlado M. Dowgielewicz, zastopnik,
- za Komisijo Evropskih skupnosti D. Triantafyllou in K. Herrmann, zastopnika,
na podlagi sklepa, sprejetega po opredelitvi generalne pravobranilke, da bo v zadevi razsojeno brez sklepnih predlogov,
izreka naslednjo
Sodbo
1 Predlog za sprejetje predhodne odločbe se nanaša na razlago člena 33(1) Šeste direktive Sveta 77/388/EGS z dne 17. maja 1977 o usklajevanju zakonodaje držav članic o prometnih davkih – Skupni sistem davka na dodano vrednost: enotna osnova za odmero (UL L 145, str. 1), kot je bila spremenjena z Direktivo Sveta 91/680/EGS z dne 16. decembra 1991 (UL L 376, str. 1, v nadaljevanju: Šesta direktiva), in člena 90, prvi odstavek, ES.
2 Ta predlog je bil vložen v okviru spora med D. Krawczyńskim in Dyrektor Izby Celnej w Białymstoku (direktor carinske zbornice v Białystoku) zaradi trošarine, ki je bila prvemu naložena v zvezi s prodajo rabljenih motornih vozil pred njihovo prvo registracijo na Poljskem.
Pravni okvir
Skupnostna ureditev
3 Člen 33(1) Šeste direktive je določal:
„Brez vpliva na druge določbe Skupnosti, zlasti tiste iz veljavnih predpisov Skupnosti glede splošne ureditve razpolaganja, pretoka in spremljanja trošarinskih izdelkov, ta direktiva ne preprečuje, da država članica ohrani ali uvede davke na zavarovalne pogodbe, davke na stave in igre na srečo, trošarine, kolke in, bolj splošno, vse davke, dajatve ali bremenitve, ki jih ni mogoče označiti kot prometne davke, vendar s pogojem, da ti davki, dajatve in bremenitve v trgovini med državami članicami ne zahtevajo formalnosti pri prehodu meja.“
Nacionalna ureditev
4 V členu 2 zakona o trošarinah (ustawa o podatku akcyzowym) z dne 23. januarja 2004 (Dz. U št. 29, točka 257), v različici, ki jo je treba uporabiti v postopku v glavni stvari (v nadaljevanju: zakon iz leta 2004), je določeno:
„V smislu tega zakona pomeni
[…]
11. ,pridobitev znotraj Skupnosti‘: prenos izdelkov, ki so predmet trošarine, z ozemlja druge države članice na nacionalno ozemlje;
[…]“
5 V členu 10(1) navedenega zakona je določeno:
„Davčna osnova, izražena v odstotkih osnove, je:
1. znesek, dolgovan iz naslova prodaje izdelkov na nacionalnem ozemlju, ki so predmet trošarine, zmanjšan za znesek davka na blago in storitve ali za znesek trošarine, dolgovane iz naslova tega blaga;
2. znesek, ki ga je kupec dolžan plačati za blago, ki je predmet trošarine, v primeru pridobitve znotraj Skupnosti;
3. znesek, dolgovan na podlagi dobave izdelkov, ki so predmet trošarine na ozemlju države članice, v primeru dobave v Skupnosti;
4. carinska vrednost izdelkov, ki so predmet trošarine, povečana za dolgovano carino pri uvozu, upoštevajoč točke od 6 do 9.“
6 V členu 75(1) in (3) zakona iz leta…