Danes je 1.11.2024

Input:

Obračun DDPO 2017

25.1.2018, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 13 minut

Vsebino celotne klepetalnice v pdf obliki najdete tukaj.

Od leta 2016 se gradi hiša in že na začetku je bilo določeno, da gre 30 % za poslovni del (pisarna), ostalo pa za privatni del. V letu 2017 je bila gradnja dokončana. Lahko sedaj prenesemo pisarno med osnovna sredstva? 

Seveda lahko.

Lastnik je iz svojega podjetja (enoosebna d.o.o.) vzel brezobrestno posojilo, ki ga že par let ni vrnil. Prejšnje računovodstvu je označilo (z DA), da davčni zavezanec prejema ali daje posojila ali izkazuje obresti s povezanimi osebami rezidenti iz 17. člena ZDDPO-2, in mora v skladu s šestim odstavkom 19. člena ZDDPO-2 prilagajati davčno osnovo. V skladu s pritrdilno oznako je za višino predpisane priznane obrestne mere povečalo prihodke (št. 3.4 obračuna DDPO). Menim, da to ni bilo pravilno, glede na to, da fizična oseba, ki je 100 % lastnik podjetja, ni povezana oseba in bi za to posojilo morala plačati obresti, oziroma se ji za višino neplačanih obresti mora obračunati dohodnina ali davek od prikritega izplačila dobička.

Tudi jaz sem mnenja, da to ni bilo pravilno, saj fizična oseba, ki je 100 % lastnik podjetja, ni povezana oseba po določilih ZDDPO-2. Za to posojilo bi morala plačati obresti oziroma se bi ji morala za višino neplačanih obresti obračunati dohodnina ali pa davek od prikritega izplačila dobička.

Nepremičnina, nabavljena v letu 2014 za 75.000 evrov in oddana kot stvarni vložek v drugo podjetje za 45.000 evrov (cena na podlagi listine ocenjevalca). V novembru 2017 je preko sodišča podjetje nepremičnino vrnilo. Ali dam na osnovna sredstva 75.000 in obračunam amortizacijo? Ali 45.000 evrov? Če 45.000, je potem razlika 30.000 evrov davčno priznan strošek? 

Realna (dejanska) cena je na podlagi listine ocenjevalca 45.000. Menim, da je nabavna vrednost osnovnega sredstva 45.000, razlika 30.000 pa davčno priznan strošek.

Samostojni podjetnik je kupil osebni defibrilator. Ali menite, da bi to lahko bil davčno priznan strošek? 

V kolikor je ta odhodek potreben za pridobitev prihodkov, je odgovor DA.

Kakšen strošek predstavlja nakup zemljišča saj vemo, da se ne amortizira ter, da je to naložba?

Vsi trenutni izdatki v zvezi z nepremičnino so povezani z bodočo investicijo. Kot osnovno sredstvo ne moremo smatrati samo vrednost gradbenih del, temveč vse kar je povezano, da se gradbena dela sploh lahko pričnejo: priprava terena - zemljišča za gradnjo, vsi projekti / elaborati, ki so potrebni za pridobitev gradbenega dovoljenja, gradbeno dovoljenje, uporabno dovoljenje itd.. Brez projektne dokumentacije ni gradbenega objekta, kar pomeni, da je ta izdatek