Danes je 26.12.2024

Input:

Priprava sistemizacije delovnih mest v podjetju - obvezne in priporočljive sestavine sistemizacije

23.11.2016, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 8 minut

Vsebino celotne on-line klepetalnice v pdf obliki si lahko naložite tukaj.

Kdaj mora delodajalec sprejeti oz. pripraviti sistemizacijo delovnih mest?

Obveznost priprave sistemizacije oz. internega akta s katerim delodajalec določi pogoje za opravljanje dela na posameznem delovnem mestu velja le za delodajalce, ki zaposlujejo 11 ali več delavcev. (drugi odstavek 22. člena ZDR-1, v povezavi s tretjim odstavkom 5. člena ZDR-1). Za manjše delodajalce ta obveznost ne velja.

Katere so obvezne sestavine v sistemizaciji delovnih mest?

ZDR-1 je glede sestavin v sistemizaciji zelo skop. V drugem odstavku 22. člena ZDR-1 je zapisano, da mora delodajalec s splošnim aktom določiti pogoje za opravljanje dela na posameznem delovnem mestu oz. za vrsto dela. Torej niti ni nujno, da se interni akt imenuje "sistemizacija delovnih mest", vendar je ta pojem internega akta v praksi že tako uveljavljen, da ga uporabljamo tudi v strokovnih tekstih.

Določba obveznosti določitve pogojev za opravljanje dela na posameznem delovnem mestu je tesno povezana z določbo prvega odstavka 25. člena ZDR-1, ki govori o tem, da mora delodajalec javno objaviti prosto delo in pogoje za opravljanje dela. Ravno tako je ta obveznost določena v tretji alineji prvega odstavka 31. člena ZDR-1, ki določa, da mora pogodba o zaposlitvi vsebovati tudi naziv delovnega mesta, s kratkim opisom dela, ki ga mora delavec opravljati v skladu s pogodbo o zaposlitvi in za katero se zahteva enaka raven in smer izobrazbe