8.1.2.3.3 Začetek davčnega inšpekcijskega nadzora
mag. Kaja Breznik Ladinik
Davčni inšpekcijski nadzor je posebna vrsta upravnega postopka, zato so faze postopka enake: začetek postopka, ki mu sledita ugotovitveni in dokazni postopek ter na koncu zaključek postopka.
Davčni inšpekcijski nadzor se začne z vročitvijo sklepa o davčnem inšpekcijskem nadzoru, zoper katerega ni pritožbe (1. in 5. odstavek 135. člena ZDavP-2). Inšpektor lahko začne opravljati inšpekcijski nadzor po poteku 8 dni od vročitve sklepa (2. odstavek 135. člena ZDavP-2). Navedeni rok je namenjen temu, da se davčni zavezanec na nadzor lahko pripravi. Ne glede na navedeno se lahko v primeru, če bi bil ogrožen namen davčnega inšpekcijskega nadzora, postopek začne že s tem, ko inšpektor pri zavezancu za davek opravi kakršno koli dejanje z namenom opravljanja davčnega inšpekcijskega nadzora (3. odstavek 135. člena ZDavP-2). Poleg tega moramo upoštevati tudi 4. odstavek 100. člena ZFU, ki v okviru finančne preiskave predvideva opravo inšpekcijskega nadzora, ki se začne, ko inšpektor opravi kakršno koli dejanje zaradi opravljanja inšpekcijskega nadzora. Tudi v tem primeru torej vročitev sklepa o davčnem inšpekcijskem nadzoru ni potrebna.
ZDavP-2 ne določa, v kakšnih primerih se šteje, da je namen davčnega inšpekcijskega nadzora ogrožen, zaradi česar vročitev sklepa o davčnem inšpekcijskem nadzoru ni potrebna. Navedeno pa lahko razberemo iz sodne prakse:
-
Vrhovno sodišče je v sodbi, opr. št. X Ips 235/2014 z dne 8. 7. 2015, med drugim izpostavilo: ?Ni utemeljen revizijski ugovor, da se je davčni postopek v nasprotju s prvim odstavkom 135. člena ZDavP-2 začel brez vročitve sklepa o…